tisdag 2 april 2019

Det går mot ljusare tider


Nu börjar det röra sig lite smått i vårt område. I går kom vår kompis och hälsade på. Helt plötsligt stod han bredvid mig och liksom sa - Hej, välkommen tillbaka. Den här hunden brukar komma förbi ganska ofta på somrarna. Han bara står där och tittar på oss. Han vill inte ha någon mat, tar aldrig emot något, inte ens köttben. Troligtvis har han ett hem och har lärt sig att aldrig ta emot mat från okända. Han är aldrig till besvär och närmar sig aldrig våra restauranggäster. Att han gick ända in i restaurangen som han gjorde igår har aldrig hänt förut. Troligtvis var det att jag inte såg honom eftersom jag satt och jobbade vid datorn. Det skulle vara så kul att få veta vad han tänker och vart han är på väg när han gör avstickaren hos oss.

Igår dök det plötsligt upp en italiensk skolklass som precis anlänt. De var jättehungriga. Några engelsmän har också dykt upp. Sakta men säkert sätter turistsäsongen igång fast det är ju fortfarande väldigt tidigt och det är inte många hotell som har öppnat ännu. Från och med nästa vecka kommer vi att ha en ny meny med lite fler rätter än vad vi har just nu.

Ha det gott och jag hoppas ni inte blev alltför lurade igår!

3 kommentarer:

  1. Har planer om å komme innom hos deg i løpet av den greske påsken og spise lunch.

    SvaraRadera
  2. Hej Anita

    Hunden är väldigt likt en hund jag försökte bjuda på glass, vid moderno i augusti, men det tackade han också nej till...
    Den verkar vara väldigt väluppfostrad, men väldigt nyfiken, den följde efter mig till mitt hotell.
    Glad sommar till alla !.

    Ha De

    SvaraRadera