fredag 29 mars 2019

Vet ni hur det känns?


Vet ni hur det känns när vindarna viner och regnet öser ner här och dottern samtidigt skickar ett foto när hon och kompisen sitter ute i vårsolen och njuter? I och för sig bara 13 grader i Bollnäs men här i Chania har vi alltså 2 grader kallare. Det känns lite som upp och nedvända världen.

Vi är så trötta på kyla och regn här så snart börjar vi misströsta och tvivla på att våren verkligen kommer att komma. I slutet av nästa vecka ser det ut att bli varmare i varje fall. Är det här sista ovädret kanske?

Jag har i varje fall tid att experimentera lite här på Orexi. Vi öppnade ju till 25 mars och då var det en hel del att göra men sedan har det varit lugnt. I dag gjorde jag dammsugare och de är supergoda! Minst lika goda som på konditoriet som jag jobbade i Sverige. Inte lika vackra förstås men det ska ju synas att de är hemgjorda. Troligtvis kommer vi att ha lite fikabröd på Orexi i sommar också. Inte mycket men lite och gott kommer det att bli när jag har tid och lust att baka.


2 kommentarer:

  1. Oj vad kallt ni har! Här har vi storm ... Dammsugarna ser supergoda ut! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snaart är sommaren här i varje fall. I slutet av veckan får vi omkring 20 grader så kanske detta vara sista ovädret. (det har jag sagt många gånger i år...)

      Radera