söndag 27 januari 2019

Vår lilla bokklubb-bokcirkel


Igår hade vi en bokträff. Vi är många svenskar som bor här och alla har vi en massa böcker i bokhyllan. Vi bestämde oss för att träffas, bytlåna lite böcker, tipsa varandra och berätta lite om böcker vi läst. Det blev en riktigt trevlig stund och vi träffades i cafeet som ligger inne i stadsparken. Det är en mysig miljö där med tänd brasa, fin musik och passade perfekt för just en bokträff.

Eftersom många av oss har mycket böcker hemma pratade vi om att kunna ha en plats med en bokhylla där man kan lämna av böcker som tar plats hemma och som man inte har behov av att ha kvar. En bokhylla på Orexi där man kan låna, byta och lämna böcker var mitt förslag och det kommer att bli så. Även ni turister kan alltså komma in och lämna era böcker men även låna och byta. Ni får gärna lämna era utlästa veckotidningar också, det är guld värt ibland för oss som bor här.

Eventuellt kommer vår nästa bokträff att bli på Orexi någon gång nu till våren, kanske innan vi öppnar restaurangen och jag bjuder på kaffe och vill någon ha öl eller vin kanske jag har det till försäljning (om vi har hunnit fått hem det...) Dag och tid återkommer jag med.

Här fortsätter det tråkiga vädret. Det regnar och är kallt men emellanåt kommer en fin dag för att vi ska kunna hålla humöret uppe. Jag börjar bli uttråkad och blir lite sådär handlingsförlamad och får inte så mycket gjort trots att jag skulle kunna göra en massa saker. Inga långpromenader, ingen nyttig diet men jag ska (när?) ta tag i det men först måste inspirationen komma.

Hur har ni det? Har ni haft en bra helg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar