söndag 6 januari 2019

Nu är det tomt...


I morse åkte dottern till Sverige. Det känns så annorlunda den här gången. När hon åkte i höstas hade vi ju fortfarande fullt upp i restaurangen och dessutom hade jag ju då en bokad biljett till Sverige för mig själv. Det var bara några timmar sen hon åkte och redan känner jag tomheten. Jag städar bort julen och jag kommer nog att städa, stryka och sysselsätta mig hela dagen för att hålla tomheten på avstånd.

I går kväll åt vi lite vegetariskt (fast maken skulle självklart ha souvlakin med kött också...) Rätten på bilden kommer vi nog att ha i restaurangen fast upplägget kanske kommer att se lite annorlunda ut. Souvlaki med haloumi, lök, champinjoner och småtomater. Till det friterad sötpotatis, pitabröd och troligtvis kommer vi att servera med någon röra som skordalia eller hummus. Vi får se vad det blir.

Vi håller på och utformar årets meny och mycket kommer att vara kvar men några småändringar blir det. Vi kommer också att utöka drinksortimentet så det går bra att komma till oss och bara ta en cocktail också. Eller varför inte en öl eftersom vi också kommer att ha fler lokala ölsorter.

Vi behöver en diskare och servitris i år så ni vet ifall någon känner sig lockad av att jobba hos oss...

Här har det regnat flera dagar i sträck och det är kallt! På morgnarna är det bara 3-4 grader så än så länge behöver ni inte längta hit efter bad och värme. Vi har nog ungefär samma temperatur som ni! I bergen har det förstås kommit en hel del snö också.

Ha det gott alla vänner!

1 kommentar:

  1. Hej, det både ser gott ut och låter gott. Blir nog en uppskattad rätt.Förstår din saknad..har 3 barn som bor en bra bit bort och alla 3 var hemma nu, 17 dagar..huset fullt, kortspel, god mat, fika, långa tv kvällar o långa morgnar..Det blev väldigt tyst o tomt.Jag städade också...spelar ingen roll hur stora de blir man längtar ändå...

    SvaraRadera