onsdag 26 december 2018

Hemma i Chania igen


Dagarna gick alldeles för fort. Nu är dottern och jag i Chania och det är slut på glöggpartyn och fika med familj och vänner. Vi hann även gå på bio (The wife) äta några fler gånger på thai- och sushirestaurangen i stan. Jul firade några dagar innan jul:) Nästan hela familjen var samlad och vi spelade flera roliga spel. Det är något jag saknar när jag är här. Att spela spel är inte så vanligt bland de vi umgås med här.

En kväll var vi och åt på en restaurang i stan. Små rätter. Rödbetor med chevre och pinjenötter, friterad sötpotatis mm. Till efterrätt blev det en chokladtårta med grädde och hallonsylt och en kolarockyroad. Vilka desserter tycker ni vi ska lägga in i menyn i år? Äter ni dessert?

Hemresan gick via Oslo och där var vi riktigt hungriga så det blev en hamburgertallrik till mig och en haloumiburgare till dottern. 20 euro per rätt... ok att det är dyrt på flygplatserna men detta var i värsta laget tycker jag. Om någon klagar på att vår haloumiburger tallrik för 8,50 är dyr kommer jag bara att le och tänka på Gardemoen.

Julaftonen började vi med en tur till Chania där vi åt lite lunch i saluhallen. Vi var ganska tidigt ute och hade tur att få ett bord. När vi gick därifrån var det fullsatt och det vimlade av folk överallt i hela Chania. På kvällen var vi bjudna till vänner. Juldagen spenderades hos makens syster där det vankades lunch. Som vanligt alldeles för mycket mat.

Jag hoppas ni alla har haft en lugn, trevlig, rolig eller fridsam jul. Såsom ni själva önskar att den ska vara helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar