tisdag 27 november 2018

Fortsättning på djungelbyråkratin


Det gick alldeles utmärkt snabbt på KEP (centret för service för invånarna). Det där pappret som jag var tvungen att ha stämplat därifrån är alltså ett bevis på att min namnteckning är min och att jag är jag. Med alla papper jag behövde (elräkning, beviset från KEP, pass och pappret med min valda familjläkare) letade jag reda på denne läkare. Det gick alldeles utmärkt att hitta honom. I väntrummet satt 30 personer och väntade. Nummerlappen bestod av en lista där man fick skriva in sitt namn. Den satt inkilad bakom en tavla i väntrummet. På dörren stod det tydligt att mellan 8-12 accepterade han patienter som har honom som gratisläkare och nu även de som vill ansöka om att få ha honom som husläkare. Övriga tider jobbar han som privatläkare och då får man såklart betala. Jag insåg att klockan skulle bli över 12 innan alla hade gjort sina ärenden hos honom så jag gör ett nytt försök i dag och i dag ska jag hänga på dörren 8.00 när han öppnar. Önska mig lycka till igen så är ni snälla.

Det var lite regnigt i går morse så det blev ingen olivplockning för maken. Han mötte upp mig i Chania och vi tog en kaffe i hamnen. På eftermiddagen gjorde jag lussebullar!! De blev supergoda och jag åt väl uppåt fem stycken. Jag rekommenderar "krokos kozani" saffran som är 4 små påsar a 0,25 gram i en liten ask i en förpackning. Den är stark och bra och 1 gram som förpackningen innehåller räcker gott och väl till recept där det ska vara 2 gram saffran. Det ska vara pulvret för trådarna tycker jag det är svårt att få till så det smakar mycket.

Detta var min dagliga rapport! Ha det gott vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar