måndag 10 september 2018

Pias Place


Blev ni helt plötsligt sugna på ett wienerbröd till frukost? Då vet jag vart ni ska gå! Danska Pia har öppnat ett cafe-bageri-snackbar i området Agii Apostoli. Precis mittemot Lidl hittar ni hennes lilla ställe. Jag har varit förbi några gånger för min absoluta favorit är hennes frösnapper och tebirkes. Jag vet inte den exakta skillnaden på de två men de är båda lika goda. Frösnapper heter de som ni ser på bilden ovan.


Hon har också lite andra danska specialiteter som jag inte riktigt känner igen och inte har smakat på. Smörgås med fläskestek, kan det vara något? Ovan ser ni hennes rågbröd om ni vill ha ett riktigt gott frukostbröd.


Hon har gjort det riktigt mysigt och igår tog jag och maken en fika där i väntan på att Synka och Lidl skulle öppna då vi behövde lite smågrejer. Trots att vi planerar inköpen för att slippa handla på söndagarna är det alltid något som fattas och speciellt efter denna lördag då Orexi fylldes i två omgångar på kvällen!



På den här bilden längst uppe till höger ser ni min favorit tebirkes. Självklart äter jag gärna wienerbröd också...


Eller om jag vill ha något nyttigare så kan ett "rundstycke" med fröer i passa.

Prova gärna hennes ställe för en god frukost. Hon har också lättare lunchrätter. 

1 kommentar: