söndag 12 mars 2017

Stämplar, underskrifter och kopior


Om ni någon gång har haft kontakt med någon grekisk myndighet vet ni också att de älskar stämplar. Jag har sprungit eller snarare haltat fram i den grekiska byråkratiska djungeln den här veckan. För att fixa ett papper som krävs måste man ha ett papper från en annan myndighet och för att få det papperet måste man ha ett annat papper från en annan myndighet. Lägg sedan till att den som skriver ut papperet inte har auktoriteten att skriva under och stämpla. På varje ställe man är till måste man också gå in till den ansvariges kontor för att få en stämpel och underskrift. Det hela började på kommunen där den som var den ende som fick stämpla tyvärr var sjuk. Eftersom jag inte är grek måste jag också ha ett speciellt papper från polisen med stämplar och underskrifter som bevisar att jag är medlem av eu. Det räcker inte med passet för alla kanske inte vet att Sverige är med i eu????

Som ni ser på bilderna rör det sig dock framåt. Trappan och det lilla rummet är borta. Det som ska bli kök är uppbyggt och en korridor leder in till toaletterna. Maken har börjat kakla i köket med ett kreativt mönster designat av mig. Maken ville gärna ha lite färg för roligare matlagning...

Fortsättning följer...

6 kommentarer:

  1. Lycka till och jag hoppas att ni får allt klart tills säsongen börjar. Var i Chania ligger ert projekt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det exakt läget kommer att avslöjas snart

      Radera
  2. När är det beräknat att vara klart? Kommer till Kreta i maj och det hade varit trevligt att besöka eran restaurang.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att allt är färdigt i maj!

      Radera
  3. Väntar med spänning på att höra var i Chania er restaurang kommer att ligga och när ni öppnar?! Verkligen roligt.Lycka till! Kommer vi iväg till våren/sommaren kommer vi definitivt att besöka eran restaurang. Hälsningar Anneli ��

    SvaraRadera
  4. Jag är också nyfiken på när öppningsdatumet blir...Det är ju en hel del att fixas först och kommunen måste skriva under på en del papper först och det kan ju ta lite tid...

    SvaraRadera