lördag 18 mars 2017

Snart kan vi njuta av värme...

Fotot är taget vid sista badet i slutet av oktober

Nu längtar jag till sommaren. Jag är trött på att frysa. Trots att solen har börjat titta fram de senaste dagarna och det är ganska skönt ute tar det tid innan huset blir uppvärmt. På morgnarna har vi fortfarande runt 14 grader inne. Jag har konstant en filt över axlarna för jag har börjat bli så frusen av mig. De där värmevallningarna som kommer ibland är riktigt sköna.(symptom för övergångsålder för de oinsatta) Vi fyller dock varken på olja eller köper någon ved för nu är det bara en tidsfråga innan värmen är här.

I år ska jag ta mig i kragen och åka ner och ta ett morgondopp varje morgon. Det kommer nog att göra gott för min rygg. Tyvärr så har jag blivit en riktig badkruka och vill ha riktigt varmt innan jag slänger mig i havet och därför dröjer det nog till mitten av maj innan jag sätter igång. Jag känner mig avundsjuk på alla grekiska pensionärer som är nere vid havet varje förmiddag och badar. De är riktiga tuffingar som badar året om!

Det blir bättre och bättre med knä-ben-rygg. Fysioterapeuten gör underverk med sina dry-needling behandlingar och annat som han gör. Nu är det bara 2 behandlingar kvar av det som försäkringen står för. Jag känner mig bra, men han säger att jag måste ha tålamod i åtminstone 3 månader innan det är helt bra.  Det vill säga inga lyft och när kroppen säger ifrån ska jag ta det lugnt. Även om det onda kommer att försvinna så måste jag tänka på att inte hamna i samma situation igen, eftersom problemet finns där. Ska jag klara av att jobba som servitris??

Ha en bra helg! Kalo savvatokyriako!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar