torsdag 26 januari 2017

Nu räcker det


Nu börjar vi bli allvarligt trötta på regn och rusk. Emellanåt har vi härliga soldagar men denna vinter leder regndagarna. Självklart måste det regna för annars blir det kris med vatten till sommaren, oliv- och apelsinträd behöver sitt vatten. Det är fortfarande januari så vi får nog räkna med åtminstone 1-2 månaders vinter innan vi får känna att det är vår.

Vi är tre arbetslösa som drar omkring här på dagarna. Dottern går sista året på gymnasiet och ser verkligen fram emot skolslutet. Maken plockade oliver fram till nyår, men nu är det slut med det. Vi har bara några träd som finns på tomten bredvid vår. Det är en släkting i Aten som äger den och vi sköter om träden och skickar olja till henne. Jag har mitt frilans-skrivande och ägnar flera timmar av dan till det. Det är därför bloggen blir lite lidande.

Jag antar att många av er redan har bokat era sommarresor. Jag får privat mail lite då och då med frågor från bloggläsare angående väder, utflyktstips och annat. Ni får jättegärna skriva såna frågor här i bloggen också som kommentarer. Jag svarar så gott jag kan.

Ha det gott och det finns hopp om en vår, både hos er och oss :)

4 kommentarer:

  1. Håller med! jag är ju hemma med en liten bebis och de blir såå långtråkigt. Inte direkt mysigt att gå ut att promenera eller sådär i detta vädret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag förstår att det bli lite långtråkigt. Jag hoppas ni har varmt inne i varje fall :)

      Radera
  2. Tack Anita för din blogg om livet på Kreta som jag följer lite då och då, det är alltid lika roligt att följa den.

    SvaraRadera
  3. Hoppas vädret bättrar sig och att det dyker upp mer jobb. Arbetslösheten påverkar nog också känslan för vädret.

    SvaraRadera