onsdag 2 november 2016

November


KALO MINA skulle jag ju ha sagt igår. Vi är redan inne i november. Månaden började bra för mig, hur man nu kan säga bra om att få ett telefonsamtal att avbetalningsplanen jag har från min gamla försäkringskassa åter är aktiv. Ni som läste för några dagar sedan om mina besök på försäkringskassan på grund av ett "missförstånd" och att det fattades 25 cent på mitt konto i maj vilket ledde till att avbetalningsplanen inte gällde längre och att jag upptäckte det först i slutet av september vet vad det gäller. ..

Vid mitt sista besök på försäkringskassan talade jag med en mer serviceminded personal och han upptäckte dessutom att de hade skrivit min mailadress fel, ännu ett bevis på att jag inte fått meddelande om den höjda avgiften som ledde till att jag inte hade nog pengar på mitt konto. Han hjälpte mig att skriva ansökan om att återuppliva återbetalningsplanen och igår kom beslutet att allt är ok. Nu har jag några hundra att betala och jag är ändå utan sjukförsäkring från 31 oktober. Däremot är min lilla minipension som jag en dag kommer att få från dem säkrad. Kanske. Man vet ju aldrig i Grekland.

Jag har också fått 2 elever som vill läsa svenska och maken har fått ett uppdrag att plocka oliver vid 2 tomter. Det är några extraknäck som hjälper oss att få mat på bordet för i vinter.

Ha en bra dag!

2 kommentarer: