torsdag 12 november 2015

Svensk frukost på Kreta


En morgon var vi några stycken inbjudna till en mysig frukost i Daratso. Väninnan som bor där har ett så mysigt gammalt hus. Här kan ni läsa ett gammalt inlägg därifrån och där finns lite foton från den typiskt grekiska innergården.


Vi har helt fantastiska dagar med över 20 grader och sol. Researrangörerna skulle gott kunna fortsätta med sina resor en lång bit in i november. Havet är faktiskt varmare den här tiden på året än vad det är i april. (säger de som badar, jag har ju inte gjort det än...) Jag fyller mina dagar utan problem. Jag är även officiellt arbetslös med arbetslöshetskort nu. Därmed har jag billigare biljett om jag går på bio. (det var några år sen sist) Det finns en liten, liten chans att jag kan få något typ av bidrag från "a-kassan". Håll tummarna för mig! Det fattades några papper som jag måste ordna innan jag kan lämna in ansökan.

3 kommentarer:

  1. Som vi sier i Norge.: Krysser fingrene for at det ordner seg for deg.
    Hilsen Irene.

    SvaraRadera