onsdag 25 november 2015

Sökes: Arbetsgivare


För mig känns det väldigt tidigt att söka jobb inför säsongen 2016 men det är nu man måste göra det. Många hotell har sina platsannonser för kommande säsong precis när det är slut på föregående säsong. Jag köpte lokaltidningen idag. Det söks efter "kopeles", dvs unga flickor till cafeer och barer. Det söks efter "kyries" äldre damer (som mig då?) till att sköta gamla i deras hem-ofta 24 timmars jobb och man bor där. En annons fanns det som passade mig. Ett receptionsjobb i detta område. Det stod inte vilket hotell det gällde. Det vill jag gärna veta. Jag känner ju till de flesta hotell och det finns vissa jag helst inte vill jobba på. Det känns lite knasigt att skicka ett CV till ett hotell och jag inte vet vilket det gäller.

 Kanske jag måste sätta in en annons själv och be arbetsgivare skicka CV till mig.
Sökes - Arbetsgivare som behandlar sina anställda väl. Helst ett lite mindre hotell där det inte krävs uniform med pumps till (jag kan inte ha såna skor) Minst en ledig dag per vecka och helst mellan 6-8 timmars arbetsdag och i ett sträck. Inte avbrutna skift dvs 4 timmar förmiddag och 4 timmar eftermiddag. Jag kan också tänka mig arbete i butik eller egentligen vad som helst som kan passa mina meriter. Det viktigaste är en bra arbetsgivare som betalar ut lönen i tid och som behandlar sina anställda jämställt och inte som slavar. Vänligen sänd CV tillsammans med referenser.

Visst är vår julstjärna fin? Vi har två stycken såna träd i trädgården. Jag kom nyss hem från grannen. Vi gjorde en pepparkaksdeg tillsammans och i övermorgon ska vi baka ut dem. Vissa saker går inte att grädda i vår ugn eftersom det bränns vid. Den håller inte temperaturen. Vi måste köpa en ny men tyvärr har vi inte råd nu. (bullar går utmärkt eftersom de ska ha så hög värme)

Ps. Just nu regnar det. Kanske har vädret slagit om nu...och jag har fortfarande inte "vinterbadat"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar