torsdag 23 april 2015

Massor av reklam!!!

Elafonissi (foto Chania Crete by Nikos)
Typisk grekiskt som kan ses i byarna

Mat i saluhallen i Chania

Soluppgången i Chrissi Akti för de morgonpigga


Balos-Gramvoussa utflykt som kan göras från Chania (foto Chania Crete by Nikos)

Samaria ravinen

En kall Mythos en varm sommardag

Retsina från Chania-den bästa
Stavros stranden (foto Chania Crete by Nikos)

Elafonissi (foto Chania Crete by Nikos)
Har jag lyckats övertyga er att ni måste boka en resa till Kreta? Jag läste att bokningsläget inför 2015 inte är så bra och att det finns oro att det ska vara ett lika dåligt år som 2012. Det får det inte vara. Då måste jag packa ihop... 2012 var katastrof. De säger att bokningarna beräknas vara 10% lägre än förra året. Enligt vad de säger så kommer ryssarna att vara 60% färre och skandinaviska och tyska marknaden balanserar inte den minskningen fast enligt mitt matte-huvud så ska det då vara mer skandinavier och tyskar än förra året, eller hur? Och det, det är väl bara positivt, eller vad säger ni? Eftersom jag till 90% har skandinaviska kunder så betyder väl det att jag kommer att ha ett kanonår med en ökning på................hur många procent?

Lunch i Omalos

4 kommentarer:

  1. Tråkigt att resandet går neråt :(
    Vi är iaf på väg till just Kreta i början av Juli. Ska bli sååå skönt med semester :)
    Nu förstår jag att ryssarna kanske handlar en massa osv osv... Men jag tycker det ska bli skönt att slippa dem... :/ Man ska inte dra alla över en kam...MEN... jag har inga positiva erfarenheter av dem

    /Annika

    SvaraRadera
  2. Camilla Eriksson23 april 2015 kl. 16:41

    Jag får det inte att gå ihop riktigt. När mina föräldrar skulle boka nu till september verkade det rätt fullt eller så gott som men de är ju också ett sällskap på 8 personer så då kan det bli lite knöligt. Kommer inte ihåg för tillfället vad hotellet hette men det var litet, bara 28 rum och ligger i Kato Daratso. Jag tjoar när jag kommer på det ;-)

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder!! Längtar!!!! /Gunilla

    SvaraRadera
  4. Hade gärna åkt till Grekland på stört om det hade gått ihop med övriga planer :) I år blir det istället bilen fullpackad med barn, hund och cyklar till Kroatien. Hur lång är säsongen på Kreta? Hur sent på året är det trevligt att åka dit?
    Hälsningar Linnea i Bayern

    SvaraRadera