torsdag 15 januari 2015

Konstiga saker

15 grader inne och 15 grader ute, men ute skiner solen så då passade det perfekt med en timmes promenad nere vid stränderna och uddarna i Agia Apostoli. Efter de här dagarna med blåst hade det ju blåst in det ena och det andra på stranden, bland annat väldigt många gröna donuts...fast en del hade form och storlek som tennisbollar. Svampiga och gröna. Vet ni vad det är?
Mitt ben fortsätter att göra ont, speciellt på natten. Jag har upptäckt att det känns bättre om jag ligger på mage och samtidigt sträcker och tänjer benet. När jag går brukar det alltid kännas bättre. Igår började det kännas i höften också. Jag tänkte att det är nog dags att kolla upp det så jag hittade på försäkringskassans sida de ortopeder som de samarbetar med. Där står också hur många tider de har kvar av månadens plafond. (200 är plafonden per månad som de tar emot av "ickebetalande") Jag ringde till en. Måndag morgon tar de emot. Man får vara där från ca 7 för att ha möjlighet att komma in. 8 kommer sekreteraren och delar ut nummerlappar och 9 kommer läkaren. Den andra jag ringde sa att han nu redan var uppe i 196 (på internet stod det 57) och att det satt 3 stycken i väntrummet precis nu så om jag ville kunde jag komma nu och chansa på att jag hannn... Den tredje jag ringde måste jag ringa tillbaka till efter tisdag för sekreteraren var bortrest....(fast han svarade i telefon i varje fall och vore jag en betalande patient så vore det nog inga problem) Hör och häpna, den fjärde sa att jag kan komma på fredag 12.30!!!! Visst menade han väl imorgon? Ja, så måste det vara. Och visst förstod han väl att jag inte tänker betala........

Nej, nu ska jag ta och laga till en linssoppa till lunch. Ha en bra dag, vänner!

4 kommentarer:

  1. Hej Anita, nä vad är det gröna?? Har aldrig sett såna. Trevlig helg, mittlivpacapri.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt ingen aning om vad det gröna är....

      Radera
  2. Ung samma temperatur och väder som hos mej i Spanien.
    Hoppas allt nu går bra med läkaren. Intressant att du beskriver hur det är inom det sociala livet i Grekland. Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, brr, 15 grader utomhus låter ju varmt för svenskar, men inomhustemperaturer på 15 är ju alldeles för kallt..

      Radera