tisdag 25 mars 2014

Våffeldag och nationaldag!


Vi har nationaldag och ni i Sverige har våffeldagen. Vad skulle jag inte ge för våfflor med grädde nu! Men jag har inget våffeljärn så vi blir utan våfflor. Inte heller åker vi ner till stan för att se paraden. Grekland firar ju en av sina två nationaldagar idag. (till minne av självständighetsförklaringen från osmanska riket 1821) Barnen har ingen skola och maken är ledig (han ville jobba för att inte förlora en dagsinkomst men han fick ledigt ändå) så kanske tar vi en långpromenad men annars har vi inget annat inplanerat.

 Jag har nu på morgonen roat mig med att hitta resa åt er. Den 1 april kan ni komma ner med Ryan för 219 kronor och åka hem den 8 april för 362 kronor. Eller kom den 22 april för 612 och åk hem den 29 för 502 kronor. Norwegian är ju litet dyrare men jag såg att i juli har de flyg hit från Arlanda precis VARJE dag! Och vart ska ni bo då? HÄR är ett inlägg som jag skrev 2012 om lite olika hotell i mitt område. Det kan ju hända att något har ändrats när det gäller vilken researrangör som har vilket hotell osv. Om ni har någt hotell att tipsa om eller ser något i mitt gamla inlägg som jag borde ändra så säg till. Hur som helst så ser det ut som om vi kommer att ha fint väder framöver så det är bara att komma ner och uppleva den vackraste tiden på Kreta när det blommar och är grönt! Välkomna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar