fredag 27 september 2013

Utläst


Nu har jag läst ut den. Skulden-Eurokrisen sedd från Aten av Kajsa Ekis Ekman. Jag har precis läst ut den och sån här känsla brukar jag aldrig ha efter att ha läst en bok. Det känns som om jag har läst en riktigt sorglig bok utan slut. Alla som har minsta lilla åsikt om varför Grekland sitter i den situation de gör bör läsa boken. Finns inte intresset för Grekland så kanske den kan kännas tråkig att läsa, men som jag sa, ALLA som har en åsikt om Greklands ekonomi och krisen bör läsa den. Jag själv känner mig just nu väldigt naiv till hur jag har tänkt om krisen och orsaken. Jag har nog aldrig förstått att det är så STORT, allt som ligger bakom. Och vi människor som är mest drabbade av krisen, vi är ju så små...

1 kommentar:

  1. Väntar på att få boken från biblioteket, jag vet att när jag läst den kommer det att kännas ännu mer hopplöst än förut att tro på någon ljusning. Bedrägeriet och girigheten hos dem som skott sig hänsynslöst överstiger allt man kan föreställa sig. Under väntetiden ska jag med en del av familjen tillbringa en vecka på Kreta, hoppas att det kretensiska folket klarar även denna vinter på något sätt! Känns som om mänskligheten är på väg tillbaka till medeltiden.

    SvaraRadera