måndag 21 maj 2012

Semester!


Jag har haft lite semester...Mina bästa vänner från hemstaden är här på besök. I söndags var vi på stranden medans maken och sonen fixade lunchen så sen var det bara att sätta sig vid dukat bord. Squashbiffar, köttgryta, sallader och saganaki-friterad ost. Jobb som vanligt på kvällen förstås. Idag har vi varit inne i Chania hela dagen. Det är inte ofta jag är in till Chania utan att bara ha massa ärenden att uträtta så det var så härligt att bara strosa omkring och vara lite turist. En verkligt härlig dag med många skratt varvat med lite allvarligare samtal.


Mina vänner är helt galna i Retsinan och inte vilken retsina som helst utan det ska vara den här som är tillverkad i Chania. Om ni inte vet vad retsina är så är det ett vitt vin som har en lätt kådasmak och de flesta föredrar att dricka den blandat med lite sprite eller som här läsken Gazosa som också är tillverkad här i Chania.


Äntligen har jag fått prova på sånt här fishspa ocskå! Första minuterna var läskiga men sen var det ganska skönt. Läs mer här om doctor fish.


I gamla stan kan man gå omkring hur länge som helst och fotoobjekt finns det hur mycket som helst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar