söndag 16 juli 2023

Olidlig hetta..



Egentligen skulle man hålla stängt och bara vara inomhus i aircondition i denna hetta. Jag vet inte exakt hur många grader vi har haft de senaste dagarna men helt säkert har det närmat sig 40. Igår var den värsta dagen hittills och vi pustade alla ut när vi väl kunde stänga närmare midnatt. Alla var genomblöta av svett och det är ett under att kökspersonalen klarar av att göra sitt jobb och att serveringspersonalen kan fortsätta le och springa runt och ge bästa möjliga service i denna olidliga hetta. Enligt väderleksrapporterna kommer det att vara mer "normalt" några dagar nu med 30 och nån grad över det för att sen bli varmare igen till nästa helg. 

Vår entre till restaurangen är nog ett av de mest fotade objekten i området. Därför gjorde min kreativa personal en skylt så vi får med lite "reklam" i alla foton som tas också :)

Att det är högsäsong nu märks. På kvällarna har vi för det mesta fullsatt. Dagtid däremot är det väldigt lugnt och det är ju förståeligt. De flesta håller ju till vid pooler och vid havet nu i denna värme. Där ser vi en stor skillnad när det i början av säsongen var dåligt väder. Då hade vi mycket att göra även till lunchen. 

Just nu är vi full personalstyrka även om det egentligen skulle behövas en person till i köket. Tyvärr så åker ju en del av serveringspersonalen snart till Sverige för studier. Då kommer vi att behöva mer personal. Om ni känner någon som vill jobba hos oss så säg till dem att kontakta mig. Den som vill jobba måste dock ha sina papper färdiga. Jag vill ju vara 100% laglig så jag låter ingen jobba svart. Vi har en tjej som jobbar hos oss nu som inte hade sina papper och då vi har hjälpt henne med att fixa dem så vet vi nu vilket jobb det är att ordna allt. Jag kommer att göra ett inlägg om det så småningom. Det ska ju vara lätt att jobba i andra länder inom EU men Grekland måste vara ett undantag. Såååå mycket papper som krävs och så många olika ställen man måste till för att fixa allt. 

 


 

Kommer ni ihåg att jag i ett tidigare inlägg skrev att sonen planterat solrosor på gången ner till vårt hus? Nu blommar de för fullt. Eftersom dessa frösår sig själv kommer det även nästa år att vara fullt med solrosor hos oss. 

Jag önskar er alla en skön söndag!

 

1 kommentar:

  1. Så underbara solrosor, din son har verkligen gröna fingrar. Var rädda om er i värmen och skönt att ni har mycket gäster. Hälsningar från ett varmt fuktigt och grått Småland🥰🥰🥰

    SvaraRadera