torsdag 1 juni 2023

Efterlysning


 

Godmorgon och KALO MINA!! Jag har en efterlysning av foton som  jag kan få använda.... Jag har en skylt på restaurangen som jag målar om varje år och som jag aldrig blir nöjd med. Han som servar den "proffsiga" skylten ska nu hjälpa mig att fixa till den hemmagjorda. Jag vill liksom ha den som en "vägvisare" till bakgården. Vi har ju det lilla problemet att många inte vet att vi har bakgården eftersom den inte syns från vägen. (det är många som har gått förbi oss i flera år och sedan av en slump förstår de att vi har vår bakgård där man kan sitta och njuta utan att se eller höra trafiken) Vår skyltfixare vill nu ha ett foto från bakgården som visar både blommor och människor... Jag har ju aldrig tid att fota när vi har mycket folk så mina foton är bara när det är tomt och på mina arrangemang av stolar och blommor. Så, om ni har foton från bakgården när det är folk och om jag får använda dem får ni gärna skicka dem till mig. (agrimanaki@hotmail.com)

Många är också på mig att jag bör ha en skylt som visar maträtter. Jag har ju varit emot det eftersom jag tycker det ser så turistiskt ut. Nu har jag blivit övertalad... Men även här har jag samma problem att när vi har färdiga rätter ska de ut så snabbt till våra gäster att jag aldrig hinner fota dem i bra ljus osv... Så OM ni har matbilder från oss får ni gärna skicka dem till mig. (Om ni tillåter mig att använda dem förstås) Även om ni inte tycker fotona är jättebra så skicka dem ändå för han kan ju redigera dem)  

Vädret fortsätter att vara ostadigt. Igår regnade det igen. Men kanske kanske var det det sista? Dottern anlände tryggt med Aegean i förrgår efter missödet med magsjuka som gjorde att hon ficka avboka lördagens resa. Äntligen säger vi som har längtat efter henne! Nu får vi ha henne här nästan en månad. Självklart ska hon få jobba också, det blir ju liksom så eftersom det är så vi får umgås då vi är på restaurangen hela tiden nu. 

Jag tackar er alla bloggläsare som besöker oss på restaurangen!! Om ni inte ser till mig får ni komma in till baren och hälsa! (på kvällarna håller jag till i baren men till lunchen är det oftast jag som serverar) Ibland har jag inte tid att prata så mycket med er men det är kul ändå om ni bloggläsare ger er tillkänna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar