onsdag 21 december 2022

Julfirande med barnen


 

Det blev faktiskt en resa till Sverige för mig trots att jag inte hade planerat in det. Båda barnen är i Sverige just nu och längtan efter både dem och en svensk jul blev för stor. Dottern har två katter och det blir för besvärligt för henne att komma ner till oss då hon inte har någon som kan se efter dem. (ps är det någon som kan se efter dem i sommar kanske så hon kan komma ner till oss?)

Jag flög med Aegean med byte i Aten. Det är faktiskt väldigt lämpligt. Med första morgonflyget från Chania och med en timme i Aten så var jag på Arlanda redan 11.40. Eftersom dottern nu bor i Uppsala så är det ingen väntan på tågresa norrut heller. Så min julmat fick jag ganska snabbt :) Vi åkte ut till Ikea (199 kronor för julbordet och egentligen 149 eftersom man även fick en värdecheck för 50 kronor att handla för) Janssons frestelsen var väl det enda som inte var riktigt gott men det fanns ju så mycket annat att äta. Och en god jansson kommer jag att göra själv snart :)

 


 

I stort sett varje dag gick eller åkte vi in till stan och strosade omkring, fikade, åt gott och gick omkring i affärer. Riktigt kul och ovant för mig som annars håller till i lilla Bollnäs på mina Sverigesemestrar. 

 



Det var klart att jag valde en saffranssemla vid första konditoribesöket

 

Efter några mysiga dagar i Uppsala åkte sonen och jag upp till Bollnäs och snart kommer dottern upp också tillsammans med sin bästa kompis (ni som har besökt vår restaurang känner säkert igen kompisen, hon jobbade som servitris hos oss)

 

Dottern och hennes kompis

 

Uppsala är en riktigt mysig stad och jag kan verkligen tänka mig att åka hit igen för att se lite sevärdheter också.

Jag önskar er alla en riktig GOD JUL (jag kanske hinner skriva ett till inlägg innan jul för att berätta lite mer om vad vi har gjort)

1 kommentar:

  1. Ønsker deg en god jul Anita. Hilsen fra Tor Arne Osbak

    SvaraRadera