tisdag 5 april 2022

30-årsjubileum och lite annat

 


Igår kväll kom mina bästa vänner över till Orexi och hör och häpna: Vi kom alla ner den 4 april för exakt 30 år sedan för att jobba som reseledare och vi är fortfarande kvar. Det var vi tvungna att fira med ett glas vin. Det är helt otroligt vad fort åren gått, alldeles för fort. Vi har hela tiden funnits vid varandras sidor sedan vi lärde känna varandra här. Vi kanske inte alltid har umgåtts så intensivt under åren då livet har gått i lite olika faser med jobb, barn och annat som har kommit emellan men nu, med stora barn så finns det mer tid över för umgänge. (när vi inte jobbar då...)



De här dagarna när vi har haft restaurangen öppet har vi haft flest kunder till lunchen och i stort sett inget alls på kvällen. Så snart solen går ner blir det lite kallt så jag antar att många föredrar att äta tidigare därför. Och vi som haft stängt på dagarna i två år nu! Men, i år öppnar vi alltså redan vid 12.00. Blir det någon dag vi känner att vi bara måste få vila så får vi ta en stängd dag...

Igår provades en ny rätt som ska finnas på menyn. Räksaganaki. Det är räkor i tomatsås med grönsaker och fetaost. Gott, det lovar jag!

 


På fotot ovan ser ni våra vänner som driver restaurangen på hotell Golden Bay i Agii Apostoli. De passade på att samla familjen för en lunch hos oss innan de öppnar om en par veckor. Hotellet ligger direkt vid stranden och har ni inte bokat hotell ännu och vill bo med bästa läge så rekommenderar jag verkligen Golden Bay. 

Jag önskar er en fortsatt trevlig vecka!

Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish 0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com)

2 kommentarer:

  1. Hej Anita! Jag läser dina inlägg på FB direkt när du lägger ut dem.
    Jag var mycket i Grekland för 30 år sedan och hade kanske kunnat blivit kvar dör och gift mig med en grek, men jag var alldeles för rädd för det okända.
    Funderar ibland på hur livet hade blivit då och vilka konsekvenser det hade haft att bo hela livet i ett annat land. Kultur, klimat, vänner, familjen hemma, vad jag skulle jobbat med osv.
    Livet…
    Önskar er stort lycka till med restaurangen detta år! 👍💪
    Varma hälsningar
    Ann

    SvaraRadera