tisdag 29 juni 2021

Värmebölja på Kreta

Nästan en hel vecka nu har vi haft över 35 grader på dagarna. På nätterna går det ner till 27-28. Och det fortsätter. Jag kan bara säga att det är väldigt skönt att munskyddskravet utomhus inte gäller längre. Vi som jobbar måste dock fortfarande ha det på men man vänjer sig. 

På tisdagar har vi stängt för att ha en ledig dag. Tyvärr har jag inte lyckats ändra öppettiderna på Tripadvisor så jag ber om ursäkt ifall vi har "lurat" någon med fel öppettider. Jag har skickat in ändringarna flera gånger men de ändrar dem inte. På google business stämmer det i varje fall. 

Idag har vi lite ärenden att uträtta, sen blir det lite siesta i vardagsrummet där vi har en fungerande aircondition. Det blir strand också men eventuellt tar vi det senare för mitt på dagen är det alldeles för varmt för att vara i solen. 

Det har börjat cirkulera lite fler turister i vårt område men det behövs ännu fler för att alla restauranger ska fyllas....Som det låter med hotellägare som vi har pratat med så är september den enda månad som hittills är riktigt bra bokad. 





 Det går åt ganska mycket vatten för att vattna i vår trädgård!! Som tur är så har vi "jordbruksvatten" som är billigare. Det är inte alla som har det men eftersom vi hade olivträd på vår tomt innan vi byggde så har vi kvar det. (nu har vi bara 9 olivträd men det räcker gott och väl med oljan både till oss själva och till salladerna på restaurangen när det är ett bra skördeår samt att vi även skördar på en par tomter som inte är våra)

Jag önskar er en bra dag och fortsatt bra vecka!! 

Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish 0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar