tisdag 8 juni 2021

Förra veckans utflykt till Kedrodassos

 

Uppdatering om mig - Jag är kvar på sjukhuset och vet inte vad de har kommit fram till så det uppdaterar jag er om när jag väl vet. Det blir fler undersökningar o prover i varje fall. Ett stort tack till alla för alla krya-utrop. Jag har varit lite dålig på att svara på alla era kommentarer på facebook men de uppskattas verkligen!

Restaurangen öppnar eventuellt på fredag men troligtvis utan mig. Maken och barnen kör på för fullt för att göra färdigt det sista.

Jag passar på att visa lite bilder från vår utflykt till Kedrodassos. Jag skrev ju aldrig något inlägg om den dagen trots att det var mer än en vecka sedan.

Med matsäck och massor av vatten i kylväskan åkte vi iväg ganska tidigt. Ni som funderar på att åka hit ska ju veta att här finns varken solstolar, kiosker eller sopkorgar! Sopcontainrar finns uppe vid parkeringen. 

Vi var i stort sett ensamma på stranden! Det stod fyra bilar vid parkeringen på morgonen när vi kom dit och när vi skulle åka hem var det kanske tio bilar.

 

Vattnet var ganska kallt men så klart och fint!


Vandringsleden E4 går här genom Kedrodassos




Att ha hela denna strand för sig själv är helt underbart! Paradis!

Att ta sig ner till stranden kräver lite tålamod och man får verkligen se sig för vart man sätter fötterna. Bra skor är ett måste! Dottern som ju har ett skadat ledband fick stöd av maken och det var lite jobbigt för henne. Det finns två stigar ner till stranden. En från den första parkeringen och en från den andra. Den första är väldigt ojämn men har inte lika stora höjdskillnader som den andra.


Stigen från första parkeringen

och från den andra



Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish 0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com)

2 kommentarer:

  1. Tack för uppdateringen. Så tråkigt att vara kvar på sjukhuset, men bra att de gör något åt dig. Har tänkt på dig många gånger under veckan.
    Jag finns på facebook, Lena Dyche Ewer, om du vill ha den kontakten.
    Krya på dig!

    SvaraRadera