tisdag 2 februari 2021

En liten uppdatering från Chania

 
 
Visst är det dags för en liten uppdatering från mig? Ni får ha överseende med att blogginläggen kommer lite sporadiskt. Jag har ju inte så mycket nytt att komma med.
 
Ni som känner mig och speciellt ni som såg mig i somras kan väl se att jag har lyckats gå ner en hel del i vikt? Jag promenerar i stort sett varje dag och det brukar bli omkring 8 km. Igår blev det hela 13 km. Dessutom så har jag i drygt två månader kört periodisk fasta vilket innebär att jag har ett "ätfönster" på 8 timmar om dagen. De övriga 16 timmarna äter jag inget alls. Jag känner att jag mår riktigt bra av det och jag tror verkligen att jag har kommit över mitt sockerberoende också. Förut åt jag i stort sett varje dag något sött men nu blir det ytterst sällan. 

En dag när jag och väninnan promenerade i parken blev hon intervjuad av en lokal tv-kanal. Frågorna var vad hon ansåg om att vissa gym trotsar öppningsförbudet samt om folks ändrade motionsvanor under lockdown. Det är fler än vi som har börjat vinterbada och promenera under lockdown. 


(mitt foto)

För oss är det ju ganska skönt att denna vinter har varit relativt varm eftersom vi badar nästan varje dag. Havet ligger oftast lugnt och det är inte alls lika mycket oväder och höga vågor som det brukar vara på vintrarna. Ändå blir det ju lite fel i naturen med denna värme. Mandelträden blommar redan och det brukar de inte göra så här tidigt.



 

Jag har kommit igång igen med att måla stenar också. På morgonen sitter jag och målar och lyssnar på radio en par timmar innan jag städar upp och fixar lite här hemma. Därefter blir det promenad, bad och lite promenad igen efteråt. Hela förmiddagen går åt och sedan är det dags för nyttig lunch. (maken kan gnälla lite ibland för han saknar korv, spagetti och annat som jag har uteslutit ur min kost, Vill han ha det får han fixa själv :) ) Sedan blir det ofta lite siesta eller bara lite soffhäng med tv. Dagarna bara försvinner och det känns som om jag har fullt upp hela tiden. 

KALO MINA (ha en bra månad) Redan februari!!

Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish 0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com)

2 kommentarer:

  1. Vad härligt för dig att viktminskningen har gått bra! Grattis!
    Jag tycker inte om att äta frukost, så jag äter gröt eller yoghurt med frukter och bär vid 13-tiden och sedan middag vid 18-19-tiden. Så det blir ungefär som din taktik. Ibland kan det slinka ner en bit äpple eller ett plommon på morgonen.
    Kul att du kommit igång med ditt stenmålande, så fina.
    Ha dte bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det låter ju exakt som de tider jag följer! Jag är egentligen heller inte någon frukostmänniska men nog kunde det slinka ner nån ostpaj eller annat på förmiddagen och på kvällarna åt jag gärna något gott (choklad eller annat sött...)

      Radera