tisdag 17 november 2020

Promenad och bad - lockdown dag 11

 

Snart är det jul? Stenar med julmotiv får pryda mitt hem i år :) Det är ofta på kvällarna jag får lust att måla men jag har inte någon bra belysning och ser för dåligt för att hålla på så det har inte blivit så mycket målat. Idag skickade jag dock iväg maken för att köpa en arbetslampa till mig. Ja, vissa affärer som jobbar som grossister får ha öppet och eftersom jag har företag så får jag handla :) Maken blev faktiskt tillsagd att han inte fick handla som privatperson så det var bara att köpa lampan i restaurangens namn.

Maken och jag började morgonen med en långpromenad. Jag hade jacka på mig för det var kallt i morse men det dröjde inte länge förrän den åkte av. En väninna ringde och de var på väg till stranden så jag gick hem och bytte till badkläder och det blev ett härligt dopp i havet. Jag har ingen aning om hur många grader det är i havet men det kanske är omkring 19-20. Det väntas dock sämre väder framöver så det gäller att utnyttja de fina dagarna. Ja, vi är utomhus, håller avstånd och det är fysisk aktivitet för vi ligger inte och solar utan vi simmar ifall någon undrar om vi får göra detta.

Det väntade ovädret och kylan har gjort att de har ändrat vissa restriktioner. Supermarketen har ju endast fått sälja det som är "nödvändigt" så länge specialbutikerna måste ha stängt. På grund av den väntande kylan får de dock sälja sådant som skyddar mot kylan. Vad är det? Jag läste att det är:

Filtar, tofflor och element... 

Ha en fortsatt bra vecka!

Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com


4 kommentarer:

  1. Fina stenar. Jag har några liggande i växthuset, hade nästan glömt bort dem. Dags att ta fram till jul, med motiv av änglar och tomtar också. Någon med julgran, tror jag också.
    Härligt med strandpromenad, men hade nog hoppat över doppet.
    Många konstiga regler i lockdown, både hos dig och hos mig.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag, onsdag, hoppade jag också över doppet. Temperaturen har sjunkit, det blåser o regnar... Ha det gott!

      Radera