söndag 1 november 2020

Kalo mina! Ha en bra november!

 

Vår trädgård är inte speciellt spännande just nu. En hel massa solrosplantor finns då de stora vi hade frösådde sig. Många av dem blev dock förstörda vid hagelvädret för någon vecka sedan. Sedan är det ju lite fel säsong för dem också så de kommer ju inte att bli lika stora som i somras men kanske några kommer att blomma i varje fall. (en gör det som ni kan se) Våra rosor levererar blommor då och då och hibiscusarna blommar ju året om. Kryddväxter har vi en hel del som vi kan använda i matlagningen.

Sonen har dessutom sått både sallad, dill, persilja och annat som vi hoppas ger bra skördar. 

Vädret är fortsatt bra. Emellanåt kommer det någon liten regnskur men det är så pass bra att maken plockar oliver i stort sett varje dag. (Bra extrainkomst)

Idag ska jag ta itu med att putsa fönstren. Tror jag. Jag har i varje fall tagit ner köksgardinerna och ska stryka de andra jag har. Stryka och putsa fönster är bland de tråkigaste "hemsysslorna" enligt mig. 

Uppdatering några timmar senare:


Tänk att jag är så duktig på att skjuta upp tråkiga saker. Ja, det blev några timmar på stranden istället för fönsterputsning. Bra val tycker jag då det visade sig bli i det närmaste en sommardag idag. Vi valde att åka till Aptera som ligger precis intill Chrissi Akti (mot Chania-hållet) Jag har aldrig badat där eftersom de andra stränderna hela tiden har varit förstaval. Men, det var underbart här! Fin botten och det blir djupare lite snabbare än Chrissi Akti så det är perfekt för att simma men småsten ligger precis i strandkanten och gör att det är lite ostadigt när man ska upp ur vattnet. Vi var de enda personerna på denna strand idag!

Nu blir det lite siesta och sedan matlagning (om jag inte skjuter upp det också...)

Ha en fortsatt bra söndag!

Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar