fredag 10 april 2020

Här händer det saker!


 Det blir ett kort kvällsinlägg för jag är kroppsligt trött idag. Men, jag mår bra och jag är tacksam för att jag har bloggläsare som uppskattar min blogg och för att jag har vänner i denna konstiga tid. Idag var det äntligen sol och vårväder. Jag hade en energi som jag inte känt på länge. Maken åkte iväg och köpte kalkfärg och jag satte igång med att måla betonggången ner till vårt hus. Förra året gjorde jag ju hela golvet utomhus på restaurangen så jag börjar ju få in snitsen. Många frågar mig om jag gör det på fri hand. Javisst. Jag gör liksom bara rundlar i olika storleker och fyller sen i med mer färg.



Det är klart att jag måste sätta maken i jobb också. På ena sidan av huset behövde det rensas och grävas upp lite.


På ett ställe på tomten har fjolårets luktärter frösatt sig själv! Härligt, då får jag lukta på luktärter i år också.


 På balkongen har vi en lobelia som börjar blomma nu. Den har sonen drivit upp från frö förra året.


Rädisor måste vara riktigt snabba! Sonen kom ju från Sverige 25 februari och nu kan vi skörda rädisor. I och för sig är de ganska små ännu, men så goda. Sonen har lagt in en del tillsammans med rödlök och det är otroligt gott att ha på till exempel riven vitkål. En enkel men supergod sallad blir det.

Godnatt och ha en fortsatt bra påskhelg och håll avstånden!


Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com)

8 kommentarer:

  1. Tack för fina bilder! Vad fint ni kommer att få det bland blommor och blad. 🍋🌱🍅🍇/MonicaB

    SvaraRadera
  2. När jag var i Paleochora blev jag väldigt förtjust i rättika. Båtsman Adonis bjöd mig på det varje afton när vi satt på Waters Edge Cafe. Rättikan är vit och mycket större än rädisa. Har ni provat det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förra året hade sonen satt sådana, jag vet inte om han har det i år. Ska kolla men jag har glömt vad de heter på grekiska...

      Radera
  3. Försökte SMSa men överföringen tog för lång tid. Gör om senare

    SvaraRadera