måndag 19 november 2018

En grå dag och om streckkoder


En mulen dag med duggregn. Då kan det se ut som ovan nere i venetianska hamnen. Det är lite kontrast mot sommarens trängsel. Maken plockar oliver i stort sett varje dag nu men är det regn gör de det förstås inte så vi passade på att gå till Chania - och tillbaka. En kaffe blev det på Muses innan vi gick hem igen.

Visste ni att ni inte alls behöver lägga varorna på supermarketen med streckkoderna såsom ni gör i Sverige? En dag när jag var på Lidl var det ett svenskt par bakom mig. De lade varorna så där ordentligt som bara svenskar kan göra. Jag såg att kassörskan såg lite irriterad ut så jag förklarade varför de gör så. Hon verkade inte förstå riktigt utan hon lade armen mot deras varor och lät bandet snurra så det blev ett berg av varor istället. Kanske lite snopet för de som hade lagt upp varorna så ordentligt. Det enda ni behöver tänka på när ni handlar på Lidl är att lägga ner flaskorna. Jag tror det fungerar på samma sätt på de andra supermarketena också så än så länge behöver ni inte tänka på hur streckkoderna är placerade här på Kreta.

Lite ny design på bloggen. Vad tycker ni? Snälla säg att det är jättefint för jag orkar inte göra om igen...

Kali evdomada till er alla! Bra vecka, alltså, det har ni väl lärt er?

12 kommentarer:

  1. Hej, din nya sida är jättefin. Fortsätt så.
    Hälsar Anneli

    SvaraRadera
  2. Tack, alltid trevligt att läsa dina berättelser Anita.... visst blev nya sidan fin.;-) <3

    SvaraRadera
  3. Hej, jättefint men jag tyckte att det var lättare att läsa och få en överblick med din förra layout😊 men man vänjer sig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. hmm ja, det får du göra för nu kommer jag nog att behålla bloggen så här ett tag... Hälsn Anita

      Radera
  4. Hej,
    Läste på min platta och då hade jag önskat fet stil då det var svårt att se. Syns bättre på datorn. För övrigt tycker jag om den nya sidan.
    /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ändrade stilen på bokstäverna så jag hoppas den syns bättre nu. Hälsn Anita

      Radera
  5. Superfin!
    Hälsningar från ett snöfritt (än så länge) Västerbotten
    Inga

    SvaraRadera
  6. Alltså jag har aldrig lagt varorna sådär med streckkoder, haha. Men jag har ju sett andra som gör det! Sidan är fin! :)

    SvaraRadera