fredag 2 november 2018

Tänd ett ljus

Bilden är lånad
I Grekland är det inte allhelgona nu vad jag vet i varje fall. "Agio Pneumato" firas under pingsten och det betyder ungefär "heliga andar". Rätta mig om jag har fel eftersom jag inte är så enormt påläst inom religionen. Tända ljus och tänka på de som är borta kan man dock göra varje gång man är i kyrkan. Jag tänker idag på mamma som gick bort för 6 år sedan och pappa som gick bort för ungefär en månad sedan. Jag tänder ett ljus och hoppas de har det bra där de är.

Här hemma tar jag en liten bit i taget när det gäller städningen. Jag har putsat några fönster, hängt upp rena gardiner. Jag har sopat i taket för att få bort all spindelväv. Jag har tagit bort tjocka dammlager från hyllor. Jag har städat i alla skåp i köket i hopp om att hitta ett block med viktigt innehåll. Jag la undan det på ett säkert ställe så att jag skulle veta var jag hade det. Är det fler som gör så? Vid tillfället när man lägger något någonstans känns det som det perfekta stället fast efter några dagar känns det inte lika perfekt längre när man inte har en aning om VAR man la det.

I flera dagar har jag varit på stranden. Vädret är ljuvligt. Det är inte för varmt utan bara så skönt att ligga ner i den varma sanden och höra vågskvalpet. Ett litet dopp i havet blir det också. Ganska snabbt för nog tycker jag det är lite kallt i vattnet. Efter mitt dopp idag la jag mig ner på handduken som låg i sanden. Tyvärr hade den svenska mamman och hennes son bestämt sig för att spela strandtennis precis bredvid mig. Istället för att höra vågskvalpet så hade jag hela tiden i örat - dunk, dunk från racketen som slogs mot bollen. Jag var hela tiden rädd att någon skulle missa bollen och den skulle komma på mig istället. Lite sand sprättade upp på mig förstås för de höll till NÄRA. Förstod de verkligen inte att de borde gå lite längre bort från mig? Det är ganska tomt på stranden nu så de behövde verkligen inte hålla till precis bredvid mig. Jag tog min handduk och flyttade för jag tror verkligen inte att de kunde tänka så långt att de störde så det kändes lättare att jag flyttade istället för att jag skulle säga åt dem.

Ha en bra helg alla vänner!

Visst ja, jag fick ett mail från någon som sa sig fått detta meddelande i sin mail - en angripare kan försöka stjäla dina uppgifter (lösenord, kontokortsuppgifter)från anitaskreta.blogspot  - är det fler av er som har fått något liknande??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar