lördag 19 maj 2018

Halvlediga dagar




Hej! Jag är verkligen värdelös på att blogga nu. Jag har länge velat uppdatera med detta inlägg från Margarites men sonen hade gjort något med kameran så bilderna låg i ett format som gjorde att jag inte kunde göra något med dem. Eftersom jag själv är så oteknisk var jag tvungen att vänta tills sonen behagade konvertera bilderna till "normalt" format. Här är de nu!


I början av denna månad hade jag besök hemifrån och eftersom det fortfarande var ganska lugnt i restaurangen fick jag en par halvlediga dagar. En dag blev det mitt favoritutflyktsmål som är byn Margarites som ligger en bit efter Rethymnon. Vill ni läsa mer om Margarites skriver ni bara in det i sökrutan här på bloggen så kommer mina gamla inlägg om byn upp.




Om ni tycker om att fota "typiskt grekiska" motiv finns det hur mycket som helst i Margarites och jag lovar att ni inte kommer att bli besvikna!



Vi var också till ölbryggeriet Xarma en dag och jag kan tala om att en nyhet för i år är att du kan åka buss dit! Perfekt ordnat eftersom lokalbussarnas tider inte alls har stämt för en utflykt hit och att köra själv har ju gjort att du inte alls kan prova så mycket öl du vill. Läs mer här. 

2 kommentarer:

  1. Väldigt intressant! En väldigt bra utflykt, lagom länge. Jag hoppas att det blir bra reklam för den turen.
    Skulle gärna vilja åka med, men den går nog bara i turistsäsong. Nästa gång vi kommer är i november. Då får vi prova ölen på Orexi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bussen går nog bara under turistsäsongen antar jag. Jag misstänker att bussen kommer att vara ganska fullsatt! De börjar med en "minibuss" men jag tror säkert att de får ta en större!

      Radera