torsdag 5 maj 2016

Godaste glass jag någonsin ätit!


Ledig dag och sommarväder! Jag började förmiddagen med att gå på en liten promenad med en väninna här i byn. Vi plockade en varsin bukett vitsippor och tänk, jag hittade samma ställe där jag brukade plocka dem när jag var barn.

Efter det ringde en annan väninna som undrade om jag ville följa med till Växbo för att äta glass. Jag svarade självklart ja till det utan att veta exakt var vi skulle. Det visade sig att i den gamla lanthandeln i byn Växbo som ligger en bit utanför Bollnäs finns numer en butik - cafe där de säljer hemgjord glass och en massa roliga och annorlunda prylar.

Glassen var gudomlig! Jag provade citron-lakrits och det gav mersmak så jag fortsatte med pistage och den var den absolut bästa pistageglass jag någonsin provat. Jag rekommenderar verkligen den! Självklart ska jag åka dit igen för att prova fler smaker. Grönt äpple, blåbär, kokos och olika sorbeter.





4 kommentarer:

  1. Du får be om receptet och göra glass på Kreta? 'Svensk' glass till högt pris! ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset....vi kanske åker norr över i år och då ska vi leta upp Växbo Lanthandel.

    SvaraRadera
  3. Jag är glassoman, så skulle säkert gilla detta ställe!
    Förstår också att du längtar hem ibland.
    Hoppas du får en bra helg!

    SvaraRadera