onsdag 27 januari 2016

Med husbil i Grekland?


Jag följer ju några bloggar där resor med husbil står i fokus. Själv skulle jag väldigt gärna vilja resa runt med husbil på grekiska fastlandet. Jag misstänker att det aldrig kommer att bli av men man måste ju få drömma. Fast man ska ju aldrig säga aldrig. Vad jag har förstått så har det blivit populärt med den här typen av resor. Även om det kostar en del att köpa en husbil och det är ju inte gratis att resa runt heller så behöver man ju inte betala för hotellrum. För mig är det själva typen av resandet som lockar - det där att känna en frihet i att ta vilken väg man vill eller att stanna någonstans där man vill vakna till en vacker utsikt eller att somna till vågornas skvalp. Tänk att sitta utanför husbilen, sippa på ett glas iskallt vitt vin medans solnedgången målar det vackraste konstverket av alla, mitt framför dig.


Varför inte göra en husbilssemester på Kreta? Ta båten från Pireus och sen ligger hela Kreta framför dig. Upptäck östra Kreta med palmstranden Vai, Utgrävningarna i Kato Zakros. Kör över till södra sidan och besök Ierapetra. Där kan du ta båt över till Chryssi som är Europas sydligaste nationalpark. Nu pratar jag om ställen jag aldrig har varit på... Vad jag vill säga är att med en husbil kan ni resa runt på precis hela Kreta och även uppleva stränder och ställen där det inte finns hotell att bo på. Vad väljer ni? En enkel eller lyxigare modell? Hos husbilslandet finns både enkla och riktigt lyxiga.


Inlägget är skrivet i samarbete med husbilslandet men ord, drömmar och tankar är helt mina egna. 

5 kommentarer:

  1. Jag följer Freedomtravel. ALLTID.
    Även Pensionärsvil(l)an då och då.
    Det är så bra att dom finns på din blogglista här till vänster. Då går jag allra först in på din blogg och ser om det är några nyheter och sen till dom andra bloggarna.
    Birgitta i Umeå

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Javisst är det praktiskt med min blogglista!

      Radera
  2. Vad roligt att du skriver om husbilar! BÄÄÄSTA sättet att resa! :) Och ääälskar Birgittas kommentar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. och eftersom jag aldrig kommer ut på husbilssemester på Kreta så måste ju jag följa med er som tolk när ni väl kommer att resa runt på Kreta :)

      Radera
  3. Jag har hittat bloggen Nomadish.

    http://nomadish.blogspot.fi/

    Hon bloggar både på finska och engelska. Hon har resat med husvagn mycket också på Kreta. Mycket intressant blog.

    SvaraRadera