måndag 21 september 2015

Vintips, regn och valresultat




Jag hoppas att ni har haft en bra helg! 
Jag och maken var ut och firade igår. Ja, jag har ju sagt det att vi hittar tillfällen att fira. Igår firade vi att det blev ett valresultat och att vi har en regering. 


Vi var till Bamboo i Kalamaki och delade på en "ouzomeze-tallrik" fast vi tog ingen ouzo till det utan valde ett vitt vin. Jag är absolut ingen vinkännare men jag kan avgöra ifall det är gott eller inte i varje fall och det här var supergott! Se etiketten nedan ifall ni också vill prova det. 



Idag slog vädret om och det blixtrade och dundrade och sen öppnade sig himlen. Helt plötsligt har vi 22 grader jämfört med tidigare 30. 


Butiken töms mer och mer och frågan är ju om jag kommer att ha öppet så långt in i oktober ifall kunderna fortsätter att ta chansen att fynda i den här takten. Ni som är här i krokarna får skynda er om ni vill ha möjlighet att fynda innan det är helt tomt.

2 kommentarer:

  1. Härligt med en kväll på Bamboo! Jag är så nöjd med fynden jag gjorde hos dig häromdagen, det var vi som pratade bloggar m m om du minns. Tillbaka i ett höstvackert Sverige nu, men saknar alltid fina Kreta.
    Med vänlig hälsning
    Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur du också varit till Bamboo? I sånt fall kanske du vet att bakom vinflaskan så kan man se havet men det fick jag ju inte med på fotot (jag sa ju att jag måste ta bättre foton)

      Radera