torsdag 7 maj 2015

Morgonstund eller inget ont som...


Morgonstund har guld i mund eller inget ont som inte för något gott med sig.

Jag vaknade före 6 i morse och hade ont i hela ryggen, nacken, huvudet och ansiktsnerven. Usch, det var liksom ingen tanke på att lägga sig igen för jag kände att jag måste röra på mig. Jag tog mitt morgonkaffe, kollade på telefonen vilken tid solen skulle gå upp idag. 6.25. Jag for ner till Chrissi Akti där jag var helt ensam sånär som på en hund.





Jag tänkte lägga in en liten videosnutt också så att ni skulle få höra vågskvalpet och se solen som går upp, men tyvärr är mitt internet alldeles för långsamt eller så är jag alldeles för oteknisk. På facebooksidan Anitaskreta kan ni se den i varje fall. (och då kan ni väl passa på att "gilla" sidan också)


Den här sista soluppgångsbilden är från Agia Apostoli dit jag åkte en sväng sen. Idag är det runt 30 grader varmt så snart kan nog jag börja bada i havet också. Tänk om jag skulle försöka komma upp tidigt på morgonen och simma lite grann en del dagar. Det skulle nog både kropp och knopp behöva. 


Ha en bra dag!

6 kommentarer:

  1. Herlige bilder, Anita :-) Har startet nedtellingen til vår Kreta-reise, og håper på sol og varme.

    SvaraRadera
  2. Fint!! Snaaart kommer vi!!!! /Gunilla

    SvaraRadera
  3. Såå vakkert - jeg gleder meg!! Astrid

    SvaraRadera
  4. Fint fångat!
    Hälsningar / Carita

    SvaraRadera
  5. Vackert! Finns inget så skönt, rofyllt och vackert som soluppgång.

    SvaraRadera