torsdag 5 februari 2015

Ljuvliga dagar

Helt plötsligt hade vi sommarväder. Runt 20 grader och sol. Det passar mig alldeles utmärkt.

Dottern har bestämt sig för att ut och jogga varje eftermiddag och hon vill absolut ha sällskap av mig. Alltså jag joggar inte. Hon joggar fram och tillbaks på stranden och jag går. Det är bra att hon pushar på mig för om jag inte har kommit ut på promenad på morgonen så brukar det inte bli något alls. Istället tar jag siesta och sen ska jag göra det ena och det andra och sen är det kväll. Nu kommer jag inte undan.

Sista tiden har hon haft svårt för att koncentrera sig på läxorna eller läsa böcker. Idag sa hon att efter att hon börjat jogga så går det bättre att fokusera. Hon har inte sovit dåligt förut men hon sa att nu sover hon ännu bättre. Jag mår bra av havet.

Igår träffade jag på en hotellägare i "mitt" område. De öppnar redan 8 april så omkring det datumet öppnar alltså jag också. 2 månader. Nu gäller det att utnyttja tiden innan allt sätter igång igen.

Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

  1. Låter ljuvligt - vill också ha så:-) Här är snö, kallt, halkigt och grått!
    Ha en bra kväll du också!
    Hälsningar
    Anette

    SvaraRadera
  2. Det är så skönt att komma ut och röra på sig! Jag är så glad att vi har hunden, det blir 3 promenader dagligen!
    Kram

    SvaraRadera