måndag 15 december 2014

Söndag

Igår var det dags för föreningens julbazar. Trevligt som vanligt. Jag sålde ganska bra av både smycken och gouria. (därför kommer bloggshopen att vara tom några dagar tills jag har finurlat ut vad jag har sålt av det som jag hade lagt in där, men snart ska jag fylla på igen) Svenska matvaror, fika med härliga smörgåsar och hembakt, glögg, korv med bröd, lotteri, fiskdamm, mitt säljbord och en danska som gör de mest fantastiska saker i glas. Har jag glömt något? Ja, luciatåg var det ju förstås. Det är riktigt många svenskar som bor här. Jag är ju inte så aktiv i föreningen och mina barn går ju inte längre i svenska skolan så jag känner inte hälften av alla "nya". Det är yngre tjejer med små barn som jag aldrig träffat och sen verkar det nu för tiden vara riktigt många äldre som spenderar vinterhalvåret här. Kul!
Jag hade dottern med mig som hjälpreda och vi hoppades att när vi återvände hemåt att den stora slakten skulle ha varit avklarad. Nej, det var inte färdigt så vi tog oss en liten promenad tills det var gjort. Just det...grisslakt. Det känns lite konstigt. Vi skulle aldrig ha gett honom något namn. Några bilder får ni inte se för det känns för makabert. Kali evdomada vänner!! Ha en bra vecka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar