torsdag 28 augusti 2014

Godmorgon!

Igår kväll när jag gick och la mig så borde jag ha förstått att jag skulle ha tagit huvudvärkstablett i förebyggande syfte. Så fort jag blundade så flimrade det liksom i huvudet. Migrän på gång. Jag tänkte att, äsch, jag somnar så går det över. Det gjorde det förstås inte utan jag vaknade mitt i natten av spränghuvudvärk, tog huvudvärkstablett, somnade, vaknade och hade lika ont. Jag kallar det ändå inte migrän för jag står på benen. Jag har numer inte så ofta sån ordentlig migrän att jag kräks och ligger till sängs, men det är jobbigt ändå med hettan och att vara i butiken 12 timmar. Vi var ner till stan för jag hade massor av räkningar att betala. Efter det åkte vi till marknaden en sväng. Mannen köpte "bamies"(ockra tror jag det heter på svenska) och imorgon ska jag få det till lunch. Idag har jag gjort en sallad med räkor för det är ju min andra 5-2-dag och eftersom jag har ont i huvudet så har jag ändå ingen stor matlust. Vanligtvis är det bara sötsaker jag får i mig när jag har ont i huvudet. Nu har jag unnat mig räkor och jag ser fram emot lunchen. Jag köper aldrig räkor eftersom ingen annan i familjen tycker om det men nu tyckte jag att jag skulle unna mig det. Jag köper färdigskalade frysta grönländska från Lidl. Det är de bästa man kan hitta här tycker jag. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar