söndag 8 juni 2014

Ljuvliga, härliga söndag!


Som ni längtar efter fredagskvällen då ni har en hel helg ledig så mycket längtar jag efter min söndagsförmiddag. Ni vet väl våra rutiner för söndagen vid det här laget antar jag? Idag vaknade jag ganska tidigt och jag lät maken få sova ut så jag fixade maten. Fläskkött(skinka) som jag skar i bitar och lade i en ugnsform med stora potatisklyftor. På det hade jag olivolja, tomatsås och olika kryddor. Övriga familjen godkände! (Vi har en förmåga i vår familj att kritisera maten ganska ordentligt vad gäller kryddning mm och vad man kan göra för att förbättra. Inte alltid så roligt...men vi bara är så. Ibland poängsätter vi t o m..) När maten var färdig åkte vi ner till stranden. Chrissi Akti igen. Det var ganska molnigt när vi kom ner men sen klarnade det upp och varmt var det så det räckte, men havet är fortfarande ganska kyligt för mig. Fast när man väl kommit i så är det skönt. Som ni ser på fotona så är det fortfarande ganska tomt med folk på stranden och solstolar finns det gott om att hyra.


På det här fotot ser ni "massagedamerna" stå och diskutera. Jag och en väninna pratade om det här en dag. De här går ju runt på stranden och masserar hela dagarna. Tvättar de händerna emellan kunderna? Jag hade inte tänkt på det men när väninnan frågade sig det så kände jag mig så äcklad och jag förstår inte att alla som tar en massage har tänkt på det. De har en liten axelväska med sig bara och i den får ju bara plats en liten handduk där de torkar av händerna efter oljan som de använder. Äckligt, va? Och jag såg på deras prislista, 50 euro är en helkroppsmassage och sen finns det ju billigare massage för bara huvud eller rygg osv. Det är ju ungefär samma priser som de tar på andra "riktiga" ställen. Om en "massagedam" har kanske 7-8 kunder per dag så kan ni ju tänka er hur mycket kolsvarta pengar de tjänar. Är det då inte bättre att ni går till ett "riktigt" ställe där det sker lite mer kontrollerat hygieniskt, utbildningsmässigt och skattemässigt? Det finns flera spa och fishspa där de också erbjuder massage. Även en del hotell har samarbete med utbildade massörer. Hoppas ni har haft en härlig helg!

1 kommentar:

  1. Jag trodde inte att "massagetanterna" var där också. Är så tröttsamt när dom kommer. Håller med dig om att det är mycket ohygieniskt. Behöver man massage under sin semester är det, som du säger, mycket bättre att gå till riktiga ställen. /Ingegärd

    SvaraRadera