söndag 2 februari 2014

Söndagslunch


Söndagens lunch blev makens "kouneli stifado" kaninstuvning. Det var såååå gott och så länge sen vi åt det. Det här är inget jag lagar till. jag har faktiskt aldrig lagat till kanin. I början när jag bodde här åt jag det aldrig heller. Jag åt gärna av såsen och löken men struntade i köttet. Man doppar ett gott bröd i tomatsåsen och det ska vara massor av hela smölökar i. Kaninen är av vår egen lilla uppfödning-makens hobby. Vi har höns också och därmed massor av färska ägg jämt.

4 kommentarer:

  1. Det där var verkligen en härligt, underbar söndagslunch! Min man skulle nog inte äta den---om han visste att det var kanin. Men han tror att han har ätit kanin flera gånger i Grekland utan att veta om det,,,och med förtjusning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Birgitta, ja, så kan det nog vara för många bra tavernor har ju kaninstifado på menyn så din man får fortsätta beställa stifado han :)

      Radera
  2. Har smakat på kanin(eller hare vet inte vad) men kan inte riktigt med att äta de än. Tycker fortfarande de känns som att äta husdjur. Min Giorgos får varna mig när han varit och jagat och gå och frysa in hararna innan jag ser dom =P

    SvaraRadera
  3. Hej Aleka! du KANSKE lär dig äta så småningom, de säger att det är väldigt nyttigt och rent kött, men som sagt, det är såsen som är godast.

    SvaraRadera