torsdag 13 juni 2013

Läggs ner utan förvarning...


Greklands statliga TV och radio-kanaler stängdes ner i förrgår. Utan förvarning. Beslutet kom helt plötsligt. Jag är lite dålig på att följa nyheterna och när jag hörde det här så kunde jag liksom inte tro på det att det bara hände så över en natt. Men tydligen var det det som hände. Ett j....t dåligt sätt att hantera det på. Självklart en enorm chock för alla anställda som plötsligt står arbetslösa. Fast jag tycker inte så jättesynd om de anställda som har tagit sig in där pga partibehörighet eller släktskap osv. Inte heller tycker jag synd om dem som håvat in hutlöst höga löner av de pengar som vi alla i Grekland betalar som en del av vår elräkning. Just det, här betalar vi inte "tvlicens" utan med eller utan TV, alla som betalar en elräkning betalar också en summa till ERT (Greklands SVT) på varje elräkning. De som det är synd om är alla de som inte roffat åt sig av kakan och som blir arbetslösa och står utan besparingar och förmögenheter att leva på. De som hamnar på gatan. De som inte klarar av att betala sina räkningar. De som inte har råd att köpa mat. Tydligen så kommer det att bli en ny statlig kanal snart och det är bara att hoppas att den kommer att skötas bättre så det inte slösas bort pengar som bara försvinner utan att pengarna används till vad de ska användas. 
Här är några länkar om ni vill läsa vad andra skrivit om det här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar