torsdag 27 december 2012

Tack!!


Jag undrar hur jag egentligen har tid att jobba så många timmar som jag gör på sommaren...Jag började morgonen med att åka in till Chania för att betala massor av räkningar. Sen var jag in på ett apotek för att köpa nässpray och då fick jag veta att äntligen så tar apoteken emot recept så vi kan få subventionerad medicin, så jag sprang iväg till neurologen för att få min medicin utskriven. Självklart talade jag inte om att jag har dragit ner på dosen av min medicin för trigeminusneuralgi. Det är bra att ha lite i reserv här för man vet ju aldrig om 1.apoteken tar emot recept 2.om apoteken strejkar 3.om medicinen finns i lager. Allt det här tog några timmar.


En sväng förbi supermarketen blev det på hemvägen. Efter helgen var det som i vårt hem är bland det viktigaste slut. Vad är viktigast i hushållet? Hos oss är det mjölk och toalettpapper.............Sen lyckade jag äntligen lokalisera paketen som jag väntat på!! Ett paket från Sverige postades den 10 december och har varit ute på en massa äventyr. Bl a 9 dagar i England. Julhelgen firade det i Iraklion och idag anlände det till Chania. Paketet från Danmark postades den 12 december och anlände faktiskt den 20 december till Chania, men det fick ju inte jag veta förrän jag idag ringde och undrade om kanske, kanske det fanns här? Jodå....Så idag har vi fått godis, härliga teer och lite annat smått och gott.
Sen ringde en av mina bloggläsare som semestrar i Iraklion och som idag hyrt bil och tagit sig till Chania. Vi har haft lite mailkontakt och hon ville gärna komma och se mina armband. Efter lite missledande vägbeskriving lyckades de till slut hitta hem till mig. De hade med sig en jättefin blomma till mig, som jag tror jag glömde att tacka ordentligt för. Så TACK!!! Så nu vet ni bloggläsare att om ni semestrar på Kreta vintertid och har med er en blomma till mig så bjuder jag på kaffe hemma hos mig. Psssst, på sommaren har jag inte tid med det. Så nu slår vi ett slag för vinterturism på Kreta tycker jag!! Naturen är fantastisk! Maten är suverän! Och folk har framförallt mer TID på vintern. Så välkomna att turista på Kreta vintertid!

Ja, sen blev det dags för mig och sonen att åka iväg på aerobics. Så nu har den här dagen bara svischat förbi.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Hej'!
    Visst är det fantastiskt att det jag gick och drömde om på jobbet i kalla Svedala plötsligt blev verklighet, därför ett STORT tack för senast!
    Härligt med gott fika efter allt bilande. Armbandet du gjort med de vackra vita rosorna har jag haft på mig
    sen dess, de övriga blir till födelsedagspresenter när jag kommer hem. Sandra berättade för oss i bilen om kattungar, kaniner och hönor men mest om Max förståss! Hon undrade om det gick att köpa en likadan hund och ta med till Sverige...
    I dag har vi solat i hamnen pch tittat på de mysiga fiskebåtarna, sedan ett besök på Naturhistoriska museet, läskigt att få en "upplevelse" av en jordbävning!
    Önskar nu dig Anita med familj Ett Gott Nytt År!
    Skulle vara roligt att få träffa Er igen någon gång!
    Hälsningar från Marie med familj

    SvaraRadera