tisdag 10 april 2012

Smärtan från helvetet...


I vår trädgård har vi massor av såna där små chilifrukter s k piripiri. I går morse när jag borstat tänderna och skulle spotta ut tandkrämen sa det pang och smärtan var där. I över en halvtimme hoppade nerven upp och ner och slog till i tänderna och fick min kind och näsa att dras ihop av brännande och stickande smärta. Jag visste inte vad jag skulle göra. Förut har jag provat med lite varierande resultat att stoppa chilifrukter under läppen. Nu öppnade jag 2 frukter och la de på insidan av kinden. Den tredje öppnade jag och gned in kinden med från utsidan. Jag vet inte om nerven fick en chock men den lugnade sig. Till saken hör att när maken lagar mat och använder chili så tycker jag det blir för starkt, men jag har inga problem med att ha en massa chili i munnen när det gör ont. Det kom några attacker till under gårdagen, men idag har det varit lugnare. Det kan vara väderomslaget som påverkat mig för efter flera sommardagar med 25 grader och strålande sol så fick vi regn och temperaturen sjönk säkert med 10 grader.

Nu har vi "stora veckan", "megali evdomada". Även de som inte fastat tidigare under fastetiden brukar göra det den här sista veckan innan påsk. Vi gör det också. Inget kött åtminstone. När det gäller mjölk och ost fuskar vi lite.

3 kommentarer:

  1. Det måste vara hemskt att få en sån intensiv smärta, utan förvarning. Vad bra att du kan hitta något som lindrar. Det finns så många konstiga sjukdomar som man aldrig har vetat om, förrän man blir drabbad eller någon i omgivningen drabbas. Hoppas du så småning om blir av med eländet.

    SvaraRadera
  2. Verkligen hemskt, lider med dig! Jag hoppas verkligen, precis som Christina, att du plötsligt en dag slipper detta!
    ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack for omtanken Christina o Eva! Jag lever pa hoppet for det finns faktiskt en chans att det forsvinner en dag lika plotsligt som det kom!

      Radera