fredag 27 januari 2012

Kreta skakar




I natt var det dags igen. Vid 3.30 var det ett till jordskalv på 5,2 richter. Jag sov gott... Jag har ett till jordskalvsminne. Maken och jag var nykära och efter den första sommaren på Kreta var jag tillbaka i Sverige för vintern. Vi bestämde oss för att träffas i Aten. Jag flög ner tillsammans med guidekollegorna som också var nykära. Jannis tog båten från Kreta. Vi inkvarterades av kollegor i Aten i ett fyrbäddsrum flera våningar upp på ett enkelt hotell. På natten skakade hela rummet. Jag och nuvarande maken funderade vad kollegorna pysslade med och detsamma tänkte de om oss. Fast jag kollade UNDER sängen vår också om det var någon oinbjuden där. Det här har vi skrattat gott åt långt efteråt.

Min inspiration som varit sovande ett tag börjar komma tillbaka. Det är ju nu som jag har tid att göra smycken så jag får passa på. Jag måste ju göra inte bara till min egen butik utan även till mina återförsäljare. Jag har nu 3 st inne i Chania. En pytteliten butik som helt nyligen öppnat och som är i nya delen av stan och har öppet året runt. To Xani som ligger i gamla stan och har både butik och taverna som har öppet april till oktober. Så har jag fått en ny återförsäljare, en butik som ligger lite längre ner i hamnen.

Ha en trevlig helg!!

4 kommentarer:

  1. Oj vad det är skakigt nu hos er!!
    Fina smycken du tillverkar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anneli! Ja, fast jag märker ju inte av skakningarna... Tack!!

      Radera
  2. Hei. er det sølv og stener du bruker i smykkene dine?
    Var i butikken til To xani i høst, men husker ikke at jeg så smykker der , men neste gang jeg er på Kreta skal jeg se nærmere etter:) Lykke til med produksjonen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej anonym! Det är mest silverpläterad metall jag använder och blandat stenar, sötvattenspärlor och glaspärlor. Kika gärna in på webshopen. Hälsningar, Anita

      Radera