lördag 10 december 2011

Svensk julbazar





Idag var det dags för den årliga svenska julbazaren. I år fick vi hålla till på Nesakis pizzeria i Kalamaki. Nesakis är verkligen väl värt ett besök. Väldigt goda pizzor och härliga sallader.

Jag är inte alls aktiv i föreningen och jag beundrar verkligen de som håller på och fixar och donar. Jag nämner inga namn för då glömmer jag säkert att nämna någon. Ni vet själva vilka ni är som ser till att vi varje år får en julbazar. Och ni som inte besökte bazaren, gör det nästa år. Det hålls försäljning av svenska matvaror, servering med glögg, lax-, skink- och köttbullssmörgåsar, lotteri med massor av fina priser, svenska skolan säljer hembakat, ett bord har fina julsaker som pyssliga föreningsmedlemmar gjort, JAG hyrde ett bord där jag sålde julsmycken och lite annat. Och sen kom ju höjdpunkten LUCIATÅGET med barn från svenska skolan som sjöng lucia och julsånger. En fin tradition och ett tillfälle att träffa andra svenskar som man inte träffar övriga tider på året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar