måndag 29 juli 2024

Nästan 2 månader sedan!


 

Hej! Jag tänkte att jag skriver ett kort inlägg (kan bli långt, man vet aldrig när jag sätter igång att skriva) eftersom det har gått ungefär en och en halv månad sedan senaste inlägget.

En snabbvisit till Sverige blev det i mitten av juni. Jag hittade en biljett för 16 euro med Ryan och kunde inte låta bli att boka. En sådan där liten shoppingpåse från Coop blev mitt handbagage. Dottern och jag hade trevliga dagar både i Uppsala och i Bollnäs. Tiden gick snabbt förstås och jag hann knappt vila ben och huvud som var meningen. Men vi åt gott, umgicks och shoppade lite (för returresan bokade jag med bagage)

Både innan och efter min lilla semester har det varit jobb, jobb, jobb. Det är mycket att göra så dagarna och kvällarna går i ett. De flesta av er som kommer till restaurangen ser nog inte mig eftersom jag är förpassad till baren och kassan. Det är fullt upp med drinkar och efterrätter samt att jag ju måste hålla koll på kassan nu med nya systemet. Många kvällar behövs det att vi är 2 stycken i baren men eftersom det i stort sett alltid är en person av personalstyrkan som ar ledig dag så känns det som om det alltid fattas personal. Ändå har dottern varit här i en månad nu och hon har jobbat i stort sett varje kväll. Snart åker hon dock tillbaka till Sverige, lika som vår sommarjobbare gör. Så nu söker vi med ljus och lykta efter ersättare till dem. Det är ju faktiskt 3 månader kvar av säsongen och vi hoppas vi inte ska behöva ha stängt en dag i veckan som vi blev "tvungna" att göra förra året för att schemat skulle gå ihop.

Vi har fått en ny familjemedlem här hemma också. En kattunge letade sig till restaurangen men trots att de flesta lekte och tyckte det var mysigt med den så blev det lite besvärligt eftersom den blev tuffare och tuffare och faktiskt hoppade upp på borden också. Vi tog hem den och inte är den lugnare här hemma. Nu på morgonen satt jag vid soffbordet med min laptop och hade gjort i ordning några knäckesmörgåsar. Utan att jag hann med att reagera så satt katten bakom mig på soffans ryggstöd. Den tog ett skutt till min tallrik och landade på smörgåsarna som flög iväg. Där åkte min frukost. 

För er ölfantaster kan jag tala om att vi nu har tagit hem SOLO öl. Så förutom vanliga Charma kan ni också njuta av ännu en kretensisk öl hos oss. Solo har 6 olika öl i flaska. De är något dyrare än Charma men tycker man om hantverksöl så vet man värdet. 


 Nej, nu är det dags att göra sig i ordning för ännu en dag på restaurangen. På schemat för mig nu på morgonen står att baka kolakakor och koka citronsaft (utöver allt dagligt jag gör)

1 kommentar:

  1. Jag bara ska ge mig iväg till Orexi den här gången!! :)

    SvaraRadera