söndag 14 juni 2015

Söndag


Första söndagen som jag kallar sommar-söndag för oss. Vi hade planerat ganska väl också för att inte stressa. Maken diskade all disk som fanns hemma i natt (!!!) Jag steg upp i morse och gjorde köttfärssås. Så iväg till stranden vid Agia Apostoli (egentligen inte utan den som ligger mellan Chrissi Akti och Agia Apostoli. Den har inget riktigt namn vad jag vet. De som är födda och uppvuxna i området kallar den "paidikes exoxes" som betyder barnkoloni eftersom det tydligen var något liknande där förr i tiden)

Solen var varm, vattnet var uppfriskande. Badtemperatur har jag ingen aning om, det får någon turist svara på men det var så där att man gruvar sig lite innan man går i men sen är det hur skönt som helst. Jag njöt verkligen!

Hem - lunch - siesta och nu är jag i butiken igen och just nu njuter jag av ett otroligt gott snacks av det bästa från Grekland och Sverige. Jag har fyllt en liten plastmugg med svensk kaviar och där i doppar jag grekiska "brödsnacks" (det brukar jag ha här i butiken-det finns att köpa i lösvikt på bagerier och finns olika smaker som morot, oliv, naturella av mörkt mjöl, med sesam mm) Jag inbillar mig att de är ganska nyttiga att knapra i sig jämfört med diverse annat som lätt slinker ner. Att jag har en Marabou som ligger och sneglar på mig försöker jag inte tänka på - tids nog har jag behov av den.

Hoppas ni har haft en bra helg!

(ps, auktionen för solstolar och parasoller är färdig så nu finns det till uthyrning utan risk att polisen kommer och plockar bort dem som de kunde göra tidigare när de hyrde ut utan lov)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar