tisdag 30 december 2014

Summering


Summering av 2014....Hur har mitt år varit? Året har gått i en rasande fart måste jag säga. I januari var vi 5 hela dagar i Aten maken och jag. Vi beställde varor till butiken men vi hann ju också turista lite och ha det lite mysigt på tu man hand. Sen rullade dagarna på med hemma-fix, butiksfix, promenader och ett trixande och prioriterande att få pengarna att räcka till räkningar och mat på bordet.

Strax innan säsongsstart var dottern och jag på en trevlig utflykt med svenska föreningen. Sen satte säsongen igång. Jobb, jobb, jobb. Sommar med diverse trevliga besök av vänner och bloggläsare. Nattbad med familjen. Söndagsförmiddagar på stranden.  Lite tavernabesök när vi slutade jobba i normaltid. Sommaren gick otroligt fort och det var faktiskt ett något bättre år i butiken än året innan men som vanligt så blev det ju inget över för vintern så jag hade ju funderingarna om jag skulle slå igen för gott, men jag fick igenom ett hyresförslag med hyresvärdarna så jag blev kvar. De här sista månaderna på året har också gått i rasande fart. Sonen började på den privata kockskolan Hotelier och trivs väldigt bra. Dottern har börjat på gymnasiet och trivs inte alls. (väldigt synd eftersom hon gick ut högstadiet med toppbetyg, men det är det ny-gamla grekiska utslagssystemet i skolan - betala för privatundervisning annars slås du ut...)

Min vinter började bra med ordentliga dagliga promenader, men nu har slöfocken i mig vaknat så jag får se till att 2015 blir aktivare igen. 2014 har inte precis varit en dans på rosor men det har inte heller varit något extra svårt år. Jag och maken har som vanligt haft våra duster emellanåt, men i det stora hela så har 2014 varit ett lugnare år för oss.
Mina förväntningar för 2015? Inte några skyhöga förväntningar utöver det som är viktigast av allt. Att vi får ha hälsan. Att vi får vara en lycklig familj. Att vi ska klara av det ekonomiska något bättre. En plan jag har är att vi SKA åka till Sverige nästa jul.

Det här blev en spontan snabbsummering, jag vet inte om jag har glömt något viktigt...jag har inte så mycket annat att skriva om idag eftersom jag inte har varit utanför dörren alls. Det ösregnar och just nu är det 10 grader. Ansiktsnerven spelar mig lite spratt och jag sover inte bra de senaste nätterna för det värker i benet så fort jag lägger mig ner. Min kropp behöver nog ut och röra sig igen.

Visst ja, jag vill ber er om en tjänst också. Snart åker vi till Aten en sväng för att besöka mässan. (vi hade inte tänkt göra det men Ryan hade så billiga biljetter så det blir en liten tur ändå) VAD ska jag beställa in? Tänk efter vad ni skulle vilja hitta och köpa i min butik?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar