tisdag 5 november 2013

Första dagen i Sverige


Bästa vännerna kom och hämtade mig i Skavsta. (Skavsta=nästan 4 timmars bilresa från Bollnäs) Jag vet inte om de ställde upp på att resa så långt för att hämta mig, hämta Retsinan eller för att kunna besöka 2 Ikea på en dag. Resan med Ryan gick bra! Inga problem alls förutom att jag fick plocka ur 1 kilo ur resväskan. De är alltså stenhårda på bagagevikten. Jag såg många som hade fullt handbagage och sedan handlade i taxfree-butiken men de tillåter ingen extra påse så ALLT ska ner i handbagaget. Vet man bara om allt det här och när man bokar är uppmärksam på att man krysser nej-tack till allt extra de vill sälja så fungerar det utmärkt.


Min första middag i Sverige blev på Ikea! Jag säger bara det, vad billigt ni svenskar kan äta om ni vill! Det är ju verkligen otroligt billigt att äta på Ikea och det mesta smakar ju gott också. Jag åt en skagenröra till förrätt, porterstek som huvudrätt och krokanttårta och te efter det. 69 kronor för allt! Och efter en till runda i varuhuset så var jag ju bara tvungen att köpa en korv med bröd för 4 kronor också.


Och som vanligt bringar första toalettbesöket i Sverige lite dåligt samvete. Jag vet så väl att man spolar ner papperet här men ändå känner jag mig på något vis skyldig och tänker -tänk om det blir stopp i avloppen nu när jag spolar ner papperet....

1 kommentar:

  1. min bror har en kompis som bor bredvid ikea. Han brukar äta frukost där för 10 kr. Ganska praktiskt när man är student!

    SvaraRadera