torsdag 21 april 2016

Jag är inte 20, 30 eller ens 40...


Godmorgon vänner! Jag har nu varit i Sverige i drygt en månad och jobbat ungefär lika lång tid på snabbmatskedjan. Det känns. Den sista dagen jag var ledig hade jag otroligt ont i höften och benet. Min bror fick massera mig och jag smörjde in mig med diverse liniment. Det känns verkligen att man inte klarar av det man klarade av när man var yngre. I stunder av stress tänker man ju självklart inte på att lyfta rätt heller utan man skyndar sig för att göra det som ska göras. Sen är det ju det att vi jobbar skift på 9-10 timmar och man sitter inte mer än på en 5-minuters matrast ungefär då man slänger i sig maten. Jag är här för att arbeta och tjäna pengar och klagar absolut inte utan är tacksam att jag så snabbt hittade ett jobb. Däremot får jag nog unna mig att någon professionell tar hand om min rygg innan jag åker hem. Lämpligt nog finns det naprapatklinik på Arlanda! 

Inlägget är skrivet i samarbete med aktiverakliniken.se

1 kommentar:

  1. Jag förstår dej. Tycker inte att du klagar, utan bara konstaterar.
    Lycka till i fortsättningen!

    SvaraRadera